اهدای پرچمهای نمادین به هتلهای اصفهان؛ گامی برای همبستگی گردشگری

در راستای تقویت جایگاه اصفهان به عنوان پایتخت گردشگری شهرهای آسیا در سال ۲۰۲۵، نشست هماندیشی فعالان بخش خصوصی و نهادهای دولتی گردشگری با محوریت اهدای پرچمهای نمادین گردشگری به هتلها و اقامتگاههای شاخص شهر اصفهان برگزار شد.
به گزارش خبرگزاری ایمنا، نشست هماندیشی فعالان بخش خصوصی و نهادهای دولتی گردشگری با محوریت «اهدای پرچمهای نمادین گردشگری به هتلها و اقامتگاههای شاخص شهر اصفهان» با حضور مدیران گردشگری شهرداری اصفهان، ادارهکل میراث فرهنگی، صنایعدستی و گردشگری استان، نمایندگان هتلها و اقامتگاههای برجسته شهر و عضو شورای اسلامی شهر اصفهان در هتل عالیقاپو برگزار شد.
این نشست به عنوان نماد همبستگی، گامی عملی در راستای آمادهسازی زیرساختهای نرمافزاری و هماهنگی هرچه بیشتر میان ارکان اصلی صنعت گردشگری اصفهان برای بهرهبرداری حداکثری از عنوان پایتختی گردشگری آسیا و رویدادهای آتی بینالمللی بود.
نمایشگاههای «اصفهان در حدیث دیگران» ترویج جاذبههای گردشگری شهر
علیرضا مساح، رئیس اداره گردشگری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان در این نشست اظهار کرد: اظهار کرد: در نشست هماندیشی فعالان بخش خصوصی و نهادهای دولتی گردشگری، نمایندگانی از معاونت گردشگری ادارهکل میراث فرهنگی استان، رئیس اداره گردشگری این ادارهکل و از سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان و مصطفی نباتینژاد، عضو شورای اسلامی شهر اصفهان و مسئول میز گردشگری استان اصفهان حضور داشتند و به ارائه دیدگاهها و گزارش عملکرد پرداختند.
وی افزود: شهرداری اصفهان با هدف ارتقای جایگاه بینالمللی شهر در سال پایتختی، تاکنون بیش از ۲۰ نمایشگاه با عنوان «اصفهان در حدیث دیگران» طراحی و اجرا کرده است که در آن، نگاه گردشگران خارجی به شهر اصفهان با موضوعات متنوعی همچون چهارباغ، مسجد جامع، میدان امام (ره)، مسجد شیخ لطفالله و بنای عالیقاپو به تصویر کشیده شده است.
رئیس اداره گردشگری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان تاکید کرد: ابتدای این نشست، ادارهکل میراث فرهنگی استان ضمن قدردانی از حضور فعالان گردشگری، در سخنانی به اهمیت عنوان پایتختی گردشگری شهرهای آسیایی برای اصفهان و ضرورت گسترش تعامل و همکاری میان بخش دولتی و خصوصی در اجرای هرچه بهتر برنامههای این سال ویژه پرداخت.
تولید محتوای حرفهای، گامهای جدید اصفهان در جذب گردشگران
مصطفی نباتینژاد، رئیس مرکز پژوهشهای شورای اسلامی شهر اصفهان و مسئول میز گردشگری استان اصفهان نیز در سخنانی به بررسی فرصتهای بینالمللی پیشروی اصفهان در حوزه گردشگری پرداخت و با اشاره به ارائه گزارشی جامع از فعالیتها و اقدامات انجامشده توسط اداره گردشگری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان از ابتدای سال پایتختی تاکنون اظهار داشت: در راستای برنامههای سال ۲۰۲۵ میلادی که شهر اصفهان عنوان «پایتخت گردشگری شهرهای آسیایی» را از آن خود کرده است، تولید محتوای تصویری حرفهای، طراحی برندبوک اختصاصی سال پایتختی و توزیع پرچمهای طراحیشده برند گردشگری شهر اصفهان بین هتلها و اقامتگاههای معتبر از جمله اقدامات صورتگرفته در این مسیر بوده است.
مسئول میز گردشگری استان اصفهان خاطرنشان کرد: در حوزه محتوای مکتوب نیز تولیداتی انجام شده است که در راستای بازنمایی ظرفیتهای شهر اصفهان به گردشگران داخلی و خارجی عمل میکند.
نباتینژاد با اشاره به اقدامات مؤثر انجامگرفته در سال جاری افزود: علاوه بر عنوان پایتخت گردشگری شهرهای آسیایی، شهر اصفهان برای سال ۲۰۲۷ نیز نامزد میزبانی اجلاس «مجمع جهانی شهرهای تاریخی» بهعنوان یکی از مهمترین رویدادهای بینالمللی گردشگری است که میتواند جایگاه اصفهان را در سطح بینالمللی ارتقا دهد و بستری تازه برای توسعه پایدار گردشگری در شهر ایجاد کند.
وی تاکید کرد: اینگونه رویدادها باید بهصورت مستمر برای اصفهان رقم بخورد تا بتوانیم از فرصتهای دیپلماسی شهری و بینالمللی حداکثر بهرهبرداری را داشته باشیم و این هدف مهم، تنها با همکاری تمام نهادها و فعالان بخش خصوصی گردشگری امکانپذیر خواهد شد.
به گزارش ایمنا، در بخش پایانی جلسه، برخی نمایندگان اقامتگاهها و هتلهای حاضر در نشست به بیان مسائل، مشکلات و دغدغههای حوزه کاری خود پرداختند و خواستار توجه جدی شهرداری و اداره میراث فرهنگی به برخی از موانع موجود شدند.
این پیشنهادها و درخواستها با استقبال مسئولان حاضر روبهرو شد و مقرر شد این موارد بهصورت مکتوب به میز گردشگری استانداری اصفهان اعلام شد تا پیگیری لازم برای رفع مشکلات آنها انجام شود.
کد خبر 891970