چرا هلال ترافیکی شرق اصفهان؟

  • کارگزاری کیان
  • رزرو هتل
چرا هلال ترافیکی شرق اصفهان؟

هلال ترافیکی شرق اصفهان با نزدیک به ۳ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری گامی بلند به سمت تکمیل پروژه‌ای است که نمونه آن را در بسیاری شهرهای مهم دنیا از جمله لاهور ۸۵ کیلومتر، بانکوک ۶۴ کیلومتر، بروکسل ۷۵ کیلومتر، لندن ۱۸۸ کیلومتر و مسکو ۱۰۹ کیلومتر می‌یابیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا؛ سعید ساکت، معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان در یادداشتی نوشت: «خیلی راحت می‌شد عنوان مرسوم همه طرح‌هایی از این دست را انتخاب کرد…

(بخشی از رینگ چهارم ترافیکی) یا نهایتاً (۱۴ کیلومتر از حلقه چهارم حفاظتی)! اما هلال ترافیکی شرق اصفهان برازنده‌تر یافت شد، چرا که خورشید توسعه شبکه معابر از شرق طلوع کرده و امتداد این منظومه کاربردی ضروری است در سطوح شمالی و غربی و جنوبی اش هم امتداد یابد تا همه ۷۸ کیلومتری که ۱۴ اردیبهشت سال ۱۳۸۹ مجوز قانونی گرفته است، بتواند هم اهداف اقتصاد حمل و نقلی هم هدف‌های ایمنی و ترافیکی اصفهان و همه شهرهای ذینفع و ذی تأثیر در پروژه را تأمین کند.

حلقه بزرگراهی حفاظتی اصفهان، مسیری است که با تکمیل آن، امکان جداسازی ترافیک درون شهری از ترددهای برون شهری بطور کامل فراهم شده و این امر تأثیرات مثبتی بر کاهش آلودگی ناشی از وسایل نقلیه، کاهش تأخیر در شبکه معابر شهری، افزایش ایمنی و کاهش تصادفات خواهد داشت.

از این مسیر ۷۸ کیلومتری، حدود ۴۵ کیلومتر در محدوده قانونی شهر اصفهان و مابقی در محدوده شهرهای مجاور (دولت آباد و برخوار، خمینی شهر، درچه و شهر ابریشم) قرار می‌گیرد و این شهرها شهرهای مشترک‌المنافع در اجرا و ثمر دهی نهایی این پروژه هستند. یعنی یک منظومه ترافیکی که در کنار مزایای تخصصی و اختصاصی ترافیکی محاسن اقتصادی و اجتماعی و گردشگری قابلی برای همه این شهرهای مشترک‌المنافع دارد.

این می‌شود که هلال ترافیکی شرق به عنوان یکی از اجزای مهم از آن کل وقتی افتتاح می‌شود یعنی علی الاصول مابقی اجزا هم ضروری است در قالب همان شرکت پروژه‌ای که مقرر شده تا منفعت سرمایه گذاری در این طرح را برای همه تأمین کند، وارد عملیات محوری و اقدامی شوند تا اثرات مثبت اجرای کامل آن زودتر خود را عیان نماید.

در یک نمونه از هزاران تأثیر اجرای کامل این طرح با توجه به توزیع بار ترافیکی بین شبکه معابر شهری و حلقه حفاظتی به ویژه در ناحیه غربی شهر، با تکمیل حلقه حفاظتی، شاهد کاهش ۱۹ درصدی طول مقاطع بحرانی شبکه بزرگراهی شهر و تسهیل تردد شهرهای اطراف خواهیم بود. به‌عبارت دیگر، طول بخش‌هایی از شبکه معابر که در ساعاتی از روز دچار ازدحام ترافیکی هستند، به میزان ۱۹ درصد کاهش خواهد یافت که این عدد در نوع خودش قابل تأمل و بزرگ است.

لذا خوش سلیقگی است که این ۱۴ کیلومتر را هلال ترافیکی شرق و جزئی از خانواده بزرگ منظومه ترافیکی حلقه چهارم ترافیکی بدانیم و اثر تمام و کمالش را در عینیت یافتن کل منظومه دنبال کنیم. حمایت‌ها و هدایت‌های سیستمی و اداری و کلان نگرش‌های هدایتگر برای کارکرد صحیح همه بخش‌های این منظومه تا تحقق کاملش نیز از اصول و فصول تأیید و تاکید شده برنامه ریزی شهری است تا بتوان این جامه مطالعه شده کلان نگر را بر تن چالش‌های ترافیکی پوشاند و نظمی منظومه‌ای و ترددی اصولی در رینگ چهارم را شاهد باشیم.

هلال ترافیکی شرق اصفهان با نزدیک به ۳ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری گامی بلند است به سمت تکمیل پروژه‌ای که نمونه اش را در خیلی از شهرهای مهم دنیا می‌یابیم؛ لاهور ۸۵ کیلومتر، بانکوک ۶۴ کیلومتر، بروکسل ۷۵ کیلومتر، لندن ۱۸۸ کیلومتر، مسکو ۱۰۹ کیلومتر.

همه چیز در نظم و انضباط به پیش می‌رود فقط زمان و هدف گذاری کلی می‌ماند تا این طرح مهم را برای همیشه بر آسمان استان ماندگار کند و بر تارک این شهرها درخشان…»

کد خبر 892540

  • کاشت مو
  • ارتودنسی ثابت