نهضت توسعه عدالت آموزشی الگویی موفق از برنامه‌ریزی جامع و مشارکت مردمی است

  • ملی گلد
  • رزرو هتل
نهضت توسعه عدالت آموزشی الگویی موفق از برنامه‌ریزی جامع و مشارکت مردمی است

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: نهضت توسعه عدالت آموزشی را می‌توان الگویی موفق از برنامه‌ریزی جامع، مشارکت مردمی و مدیریت هدفمند در راستای تحقق عدالت اجتماعی و آموزشی در کشور دانست.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی، حمیدرضا خان‌محمدی امروز _چهارشنبه سی‌ام مهر _در آیین افتتاح مدرسه خیرساز ۱۲ کلاسه در اراک اظهار کرد: طرح ملی «نهضت توسعه عدالت آموزشی» یکی از گسترده‌ترین و هدفمندترین برنامه‌های عمرانی و تجهیزاتی در حوزه آموزش کشور است که با هدف ارتقای زیرساخت‌های آموزشی و کاهش نابرابری‌های منطقه‌ای در دسترسی به امکانات تحصیلی در سراسر ایران در حال اجراست.

وی افزود: این طرح با تعریف و آغاز عملیات اجرایی هفت هزار و ۷۰۰ پروژه عمرانی، آموزشی و تجهیزاتی، گامی بلند در مسیر تحقق عدالت آموزشی و فراهم‌سازی فرصت‌های برابر برای دانش‌آموزان در مناطق مختلف کشور برداشته است.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور تصریح کرد: از میان این هفت هزار و ۷۰۰ پروژه، تاکنون دو هزار و ۴۰۰ پروژه تا آغاز سال تحصیلی جاری به بهره‌برداری رسیده‌است.

خان محمدی افزود: این آمار نشان‌دهنده پیشرفت قابل توجه طرح در مدت زمان نسبتاً کوتاه است و بیانگر عزم جدی مسئولان و مشارکت گسترده نهادهای مختلف در تحقق اهداف آن است.

وی عنوان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، مقرر است تمامی پروژه‌های این نهضت تا مهرماه ۱۴۰۵ تکمیل و به بهره‌برداری برسد تا دانش‌آموزان در سراسر کشور از فضاهای آموزشی ایمن، استاندارد و مجهز بهره‌مند شوند.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: یکی از ویژگی‌های برجسته این طرح، مشارکت گسترده خیرین، نهادهای عمومی و بنگاه‌های اقتصادی در اجرای پروژه‌هاست، به‌طوری‌که ۶۱ درصد از پروژه‌های به اتمام رسیده با همکاری مستقیم این گروه‌ها اجرا شده‌است.

خان محمدی تاکید کرد: این مشارکت مردمی و نهادی، نه تنها بار مالی دولت را کاهش داده، بلکه حس مسئولیت‌پذیری اجتماعی را در میان اقشار مختلف جامعه تقویت کرده است.

وی گفت: در اجرای این طرح، تمرکز ویژه‌ای بر استان‌های کمتر برخوردار و نیازمند صورت گرفته است، استان‌هایی نظیر سیستان و بلوچستان، تهران، خراسان رضوی، خوزستان و آذربایجان غربی در کانون توجه قرار دارند و حدود نیمی از پروژه‌های کشور در این مناطق متمرکز شده‌است.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور اظهار کرد: این تمرکز هدفمند، گامی مؤثر در راستای کاهش شکاف‌های آموزشی و ارتقای سطح کیفی آموزش در مناطق محروم به شمار می‌رود.

خان محمدی عنوان کرد: برای نظارت دقیق‌تر بر روند پیشرفت پروژه‌ها، سامانه‌ای برای پایش و ارزیابی مستمر راه‌اندازی شده است، این سامانه امکان رصد لحظه‌ای وضعیت پروژه‌ها، شناسایی موانع احتمالی و تسریع در روند اجرا را فراهم می‌کند.

وی ادامه داد: همچنین، استمرار مشارکت‌های مردمی و همکاری نهادهای دولتی، شرط اساسی برای تحقق کامل اهداف این نهضت است، بدون تردید، تأمین فضاهای آموزشی ایمن، استاندارد و درخور شأن دانش‌آموزان ایرانی، نیازمند تداوم این هم‌افزایی و عزم ملی است.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: نهضت توسعه عدالت آموزشی را می‌توان الگویی موفق از برنامه‌ریزی جامع، مشارکت مردمی و مدیریت هدفمند در راستای تحقق عدالت اجتماعی و آموزشی در کشور دانست.

کد خبر 917457