مدرسه‌سازی بستری مناسب برای تحقق عدالت اجتماعی است

  • ملی گلد
  • رزرو هتل
مدرسه‌سازی بستری مناسب برای تحقق عدالت اجتماعی است

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: اجرای نهضت مدرسه‌سازی با تکیه بر مشارکت‌های مردمی، حمایت‌های دولتی و ظرفیت‌های بومی، می‌تواند بستری مناسب برای تربیت نسل‌های آینده، کاهش نابرابری‌های آموزشی و تحقق عدالت اجتماعی فراهم کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی، نادر قلی ابراهیمی امروز _چهارشنبه سی‌ام مهر_ در آیین افتتاح مدرسه خیرساز ۱۲ کلاسه در اراک اظهار کرد: نهضت مدرسه‌سازی در ایران، فراتر از یک اقدام عمرانی صرف، حرکتی بنیادین در مسیر توسعه پایدار و همه‌جانبه کشور به شمار می‌رود.

وی افزود: این نهضت با تمرکز بر سرمایه‌گذاری در «سرمایه انسانی» به‌عنوان اصلی‌ترین رکن پیشرفت، در پی آن است تا با فراهم‌سازی زیرساخت‌های آموزشی مناسب، زمینه‌ساز قطع زنجیره فقر، محرومیت و نابرابری‌های اجتماعی شود.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مدرسه‌سازی نه‌تنها به معنای ساخت فضاهای فیزیکی آموزشی است، بلکه نمادی از امید، عدالت و آینده‌نگری در مسیر تعالی ایران اسلامی محسوب می‌شود.

ابراهیمی ادامه داد: حرکت ارزشمند مدرسه‌سازی که در سال‌های اخیر با جدیت بیشتری آغاز شده، توانسته است توجه مسئولان، خیران و نهادهای مختلف را به خود جلب کند، این اقدام جریان‌ساز، با حمایت رئیس‌جمهور، به عنوان یکی از اولویت‌های ملی در حوزه آموزش و پرورش مطرح شده و در حال گسترش در سراسر کشور است.

وی افزود: هدف اصلی این نهضت، ایجاد فرصت‌های برابر آموزشی برای همه دانش‌آموزان، به‌ویژه در مناطق محروم و کمتر برخوردار، و ارتقای کیفیت آموزش در سطح ملی است.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در این مسیر، استان مرکزی به‌عنوان یکی از استان‌های پیشرو و اثرگذار، نقش مهمی ایفا می‌کند.

ابراهیمی تاکید کرد: با توجه به پیشینه درخشان این استان در حوزه آموزش و مشارکت فعال خیران، ظرفیت‌های قابل توجهی برای توسعه زیرساخت‌های آموزشی در آن وجود دارد.

وی افزود: تجلیل از حاج علی فخاری، یکی از خیرین برجسته مدرسه‌ساز استان مرکزی، نمونه‌ای از این مشارکت‌های افتخارآفرین است که می‌تواند الگویی برای سایر استان‌ها باشد، اقدامات این‌چنین، نه‌تنها موجب ارتقای سطح آموزش در منطقه می‌شود، بلکه روحیه مسئولیت‌پذیری اجتماعی را نیز در میان مردم تقویت می‌کند.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: استان مرکزی با دارا بودن ۲۵ تا ۳۰ درصد از مفاخر و مشاهیر کشور، از ظرفیت‌های انسانی و فرهنگی بالایی برخوردار است، این ظرفیت‌ها می‌توانند در حوزه مدرسه‌سازی نیز نقش‌آفرینی کنند و با ایجاد هم‌افزایی میان نخبگان، خیرین و نهادهای دولتی، مسیر توسعه آموزشی را هموار کند.

ابراهیمی گفت: بهره‌گیری از این پتانسیل‌ها، می‌تواند به تحقق اهداف نهضت مدرسه‌سازی در سطح ملی کمک شایانی کند.

وی ادامه داد: در نگاهی تاریخی، تأسیس دارالفنون توسط امیرکبیر را می‌توان نقطه عطفی در آغاز آموزش نوین در ایران دانست، امیرکبیر با تنها سه سال و دو ماه و ۲۸ روز فعالیت، تأثیرات عمیقی بر توسعه کشور گذاشت و با بنیان‌گذاری دارالفنون، مسیر آموزش علمی و مدرن را در ایران هموار کرد.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر در آن دوران، با بی‌کفایتی شاهان قاجار و نادانی برخی افراد مواجه نبودیم، ایران می‌توانست همزمان با کشورهایی مانند ژاپن، مسیر پیشرفت را طی کند اما بسیاری از فرصت‌ها از دست رفتند و شکاف‌های آموزشی و توسعه‌ای در کشور شکل گرفتند.

ابراهیمی تصریح کرد: امروز، با اجرای نهضت مدرسه‌سازی و بهره‌گیری از تجربیات گذشته، می‌توان آینده‌ای روشن برای ایران اسلامی ترسیم کرد، این نهضت، با تکیه بر مشارکت‌های مردمی، حمایت‌های دولتی و ظرفیت‌های بومی، می‌تواند بستری مناسب برای تربیت نسل‌های آینده، کاهش نابرابری‌های آموزشی و تحقق عدالت اجتماعی فراهم کند.

وی اظهار کرد: مدرسه‌سازی، نه‌تنها ساختن دیوار و سقف، بلکه ساختن آینده‌ای است که در آن هر کودک ایرانی، فارغ از محل تولد و شرایط اقتصادی، بتواند در محیطی امن، استاندارد و مجهز، مسیر رشد و شکوفایی خود را طی کند.

کد خبر 917456