محتوا و آموزش‌های نوآموزان باید با هویت ایرانی-اسلامی منطبق باشد

  • ملی گلد
  • رزرو هتل
محتوا و آموزش‌های نوآموزان باید با هویت ایرانی-اسلامی منطبق باشد

رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک با بیان اینکه تمام محتوا و آموزش‌های ارائه‌شده به نوآموزان باید با هویت ایرانی-اسلامی منطبق باشد، گفت: باید از روش‌های علمی برای ارائه آنها استفاده شود تا ضریب نفوذ به بالاترین حد ممکن برسد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از آموزش و پرورش، حمیدرضا شیخ‌الاسلام در نشست تخصصی دانش‌افزایی مؤسسان کودکستان‌ها «طرح سراج» با اشاره به ضرورت ارتقای نرخ پوشش دوره پیش‌دبستانی اظهار کرد: تمام تصمیمات به طور خاص در حوزه تعلیم و تربیت کودک باید پایه و بن‌مایه پژوهشی و علمی داشته باشد.

وی تصمیم‌گیری دقیق و علمی را یکی از شاخص‌های مدیر توانمند و خردمند دانست و افزود: برای تصمیم‌گیری ابتدا باید مسئله را به درستی و با توجه به همه ابعاد آن شناخت و سپس راهکار علمی و دقیق برای حل آن ارائه داد و به همین دلیل است که علم و پژوهش را ابزار قدرت در مدیریت می‌دانند.

رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک با اشاره به ضرورت توجه ویژه به هویت ایرانی-اسلامی در آموزش‌ها ادامه داد: تمام محتوا و آموزش‌های ارائه‌شده به نوآموزان باید با هویت ایرانی-اسلامی منطبق باشد و از روش‌های علمی برای ارائه آنها استفاده شود تا ضریب نفوذ به بالاترین حد ممکن برسد.

شیخ‌الاسلام با بیان اینکه تربیت شناخت، دوست داشتن، پذیرفتن و به کار گرفتن ارزش‌ها است، اظهار کرد: بسیاری از مشکلات امروز جامعه و آسیب‌های اجتماعی از جمله میل به مهاجرت در جامعه دانشگاهی و دانشجویی به دلیل غفلت از هویت ایرانی-اسلامی در تربیت کودکان است.

وی با تاکید بر اینکه آموزش باید منجر به تغییر در مدل ذهنی و رفتار شود، گفت: از آنجایی که توسعه بدون توجه ویژه به نیروی انسانی محقق نمی‌شود، ارتقای دوره پیش‌دبستانی را می‌توان یکی از شاخص‌های اصلی توسعه یافتگی دانست؛ به خصوص اگر توجه داشته باشیم که این دوره نقش بسیار زیادی در شکل‌گیری شخصیت فرد دارد.

رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک افزود: مهمترین شاخص در ایجاد سرمایه اجتماعی اعتماد و اطمینان است و این سرمایه جز بر مبنای صداقت محقق نمی‌شود، موضوعی که از دوره پیش‌دبستانی که شخصیت فرد و مدل ذهنی و رفتاری او شکل می‌گیرد، باید مورد تاکید قرار بگیرد.

شیخ‌الاسلام ادامه داد: سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک در دور جدید به جای کنترل‌گری، بر نظارت تاکید دارد، چراکه معتقدیم نظارت همراهی، همکاری و هم‌افزایی با مجموعه نظام تعلیم و تربیت کودک برای رسیدن به نقطه مطلوب مشترک است.

وی اظهار کرد: امید است با اقدامات و برنامه‌های سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک و همراهی و هم‌افزایی و همکاری مجموعه نظام تعلیم و تربیت کودک اعم از مدیران مؤسسان و مربیان کودکستان‌ها و مراکز پیش‌دبستانی، نسلی در تراز هویت ایرانی اسلامی تربیت شود.

کد خبر 917391