شبکه ملی یادگیری در دورههای آموزش متوسطه توسعه پیدا میکند

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر نقش مؤثر گروههای آموزشی در بهبود کیفیت نظام تعلیم و تربیت گفت: شبکه ملی یادگیری در تمامی دورههای آموزش متوسطه شامل نظری، فنیوحرفهای و کاردانش فعال و در حال توسعه است.
به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، سیدمصطفی آذرکیش امشب _دوشنبه بیستم مرداد_ در همایش «مدارس تراز سند تحول بنیادین» اظهار کرد: الگوی مدرسه تراز سند تحول بنیادین به عنوان بستری استراتژیک برای تحول کیفی در نظام تعلیم و تربیت، مسیر روشنی را برای ارتقای کیفیت آموزشی و بهسازی سرمایههای انسانی فراهم میکند.
وی افزود: این الگو مشارکت همهجانبه همه ارکان مدرسه و تفویض اختیارات به واحدهای آموزشی از محورهای اصلی این طرح است.
معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه توسعه عدالت آموزشی، کیفیت بخشی به فرآیند یاددهی-یادگیری و ارتقای شایستگیهای حرفهای معلمان از جمله اهداف کلیدی پروژه مهر ۱۴۰۴ به شمار میرود، گفت: شعار امسال «توسعه عدالت آموزشی؛ برای ایران، برای مدرسه» است که با پنج سیاست محوری دنبال میشود.
آذرکیش تأکید کرد: مدرسه تراز سند به دنبال ایجاد بسترهای لازم برای تحقق حیات طیبه دانشآموزان در ابعاد فردی، اجتماعی و جهانی است و در این مسیر توسعه حرفهای معلمان با رویکرد «با هم و از هم بیاموزیم» به عنوان کلید اصلی موفقیت آموزشوپرورش تراز ایران اسلامی مطرح است.
وی ادامه داد: از معلمان و مدیران مدارس انتظار میرود با بهرهگیری از ابزارهای نوین آموزشی، مشارکتهای فعال و برنامهریزی هدفمند، به سمت تحول کیفی در مدارس حرکت کنند. گروههای آموزشی با هدایت، نظارت و بهبود فرآیندها، نقشی محوری در ارتقای نظام تعلیم و تربیت ایفا میکنند.
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با تأکید بر نقش مؤثر گروههای آموزشی در بهبود کیفیت نظام تعلیم و تربیت گفت: شبکه ملی یادگیری در تمامی دورههای آموزش متوسطه شامل نظری، فنیوحرفهای و کاردانش فعال و در حال توسعه است.
آذرکیش با ذکر اینکه ایجاد درک و فهم مشترک میان همه ارکان آموزش و پرورش شرط اساسی تحقق تحول بنیادین است، افزود: در عصر دیجیتال و با گسترش هوش مصنوعی این گروهها باید رویکردی نوین در ابزارها، روشها و محتوای آموزشی اتخاذ کنند.
وی ادامه داد: تحقق تحول در نظام تعلیم و تربیت مستلزم همکاری و مشارکت تمامی ارکان آموزش و پرورش است و موفقیت تنها با همراهی و همفکری جمعی امکانپذیر است.
معاون وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر لزوم بهرهگیری از فناوریهای نوین در نظام تعلیم و تربیت گفت: هوش مصنوعی دیگر یک انتخاب نیست، بلکه ضرورتی اجتنابناپذیر است که باید به صورت جدی در آموزش و پژوهش مورد توجه قرار گیرد.
آذرکیش با اشاره به سند ملی هوش مصنوعی اضافه کرد: وزارت آموزشوپرورش متعهد به اجرای این سند است و همه معاونتها باید در تحقق اهداف آن مشارکت فعال داشته باشند. موضوعاتی مانند عدالت آموزشی، ارتقای کیفیت، سلامت و ایمنی دانشآموزان و مشارکت اجتماعی، محورهای اصلی این برنامهها هستند.
وی با اشاره به اهمیت ارتقای توانمندیهای حرفهای و تخصصی معلمان ادامه داد: معلمان نسل آینده باید مهارتهای تفکر حل مسئله، تفکر انتقادی و پرسشگری را در دانشآموزان تقویت کنند تا نسل توانمند و خلاقی تربیت شود. امیدواریم با همکاری همه دستاندرکاران، فضای آموزشی و پرورشی کشور بیش از پیش به سمت توسعه و تعالی حرکت کند.
کد خبر 894013