توسعه فضاهای آموزشی در قم با رویکرد محلهمحوری

استاندار قم از توسعه فضاهای آموزشی شهر قم با کمک خیران و رویکرد محلهمحوری و مسجدمحوری خبر داد و گفت: در مناطقی همچون پردیسان، شیخآباد و سایر نقاط با همکاری ائمه جمعه، علما، شهرداری، آموزش و پرورش و خیران، زمینه توسعه مدارس فراهم شده است.
به گزارش خبرگزاری ایمنا از قم، اکبر بهنامجو امروز _سهشنبه چهاردهم مرداد_ در جلسه شورای آموزش و پرورش استان قم با اشاره به اهمیت توجه به رویکرد تربیتی در آموزش و پرورش اظهار کرد: کار فرهنگی و تربیتی نیازمند هم افزایی تمام فعالان و اثرگذاران فرهنگی است.
وی افزود: مراکز آموزشی با رویکرد دینی مانند مهد کودکهای دینی و مذهبی با توجه به اثرگذاری در حیطه فرهنگی باید تقویت شوند.
استاندار قم با اشاره به دشواریها و اهمیت فعالیتهای فرهنگی و تربیتی، خواستار اتخاذ رویکردی منسجم، علمی و مبتنی بر نظارت در حوزه آموزش کودکان، مدارس غیردولتی و مهدکودکها شد.
بهنامجو با بیان اینکه کار فرهنگی کردن بسیار سخت است و نمیتوان با نگاه سطحی به مسائل تربیتی وارد شد، عنوان کرد: بعضی مهدکودکها در حال انجام فعالیتهای قرآنی و نیازمند نظارت دقیقتر و حمایت اصولی هستند، اگر مؤسسهای با چارچوبهای نظام هماهنگ نیست، باید اصلاح شود، اما اگر کار مؤثری انجام میدهد، نباید آن را تعطیل کرد.
وی با اشاره به اجرای طرح محلهمحوری در توسعه فضاهای آموزشی گفت: در مناطقی همچون پردیسان، شیخآباد و سایر نقاط، با همکاری ائمه جمعه، علما، شهرداری، آموزش و پرورش و خیرین، زمینه توسعه مدارس فراهم شده است.
استاندار قم با اشاره به اهمیت توجه به مناطق کم برخوردار در توسعه فضای آموزشی اضافه کرد: در شیخآباد، با بررسیهای میدانی، کمبود ۱۱ مدرسه شناسایی شد که ساخت چند واحد جدید در دستور کار قرار گرفته است.
بهنامجو تصریح کرد: مردم زمانی که در ساخت مدرسه و توسعه محله خود مشارکت میکنند، تعلق خاطر بیشتری دارند و این مهم باید تقویت شود؛ تجربه موفق در پروژههای قبلی نشان داده که حضور مردم و خیرین نتایج بهتری را به دنبال داشته است.
وی با اشاره به اهمیت رفع سردرگمی خانوادهها در روند ثبتنام و جابهجایی دانشآموزان تصریح کرد: همه نهادهای مرتبط باید با هماهنگی کامل عمل و بستر لازم را برای کاهش دغدغههای خانوادهها فراهم کنند؛ ما راهکار داریم اما نیاز به همکاری و هماهنگی جمعی وجود دارد.
کد خبر 892139